Todas as versões do Seu Madruga

Discuta aqui tudo relacionado aos trabalhos de Chespirito, como Chaves, Chapolin, Chaves em Desenho e Programa Chespirito. Discuta aqui também o trabalho de outros atores, como as séries do Kiko.
Paz
Moderador
Moderador
Programa CH: Chespirito
Time de Futebol: Maccabi Haifa
Curtiu: 435 vezes
Curtiram: 1856 vezes

Mensagem por Paz » 13 Mai 2024, 06:05

Fiz uma compilação de todos os figurinos já usados pelo Seu Madruga em Chaves (incluindo Programa Chespirito).

Incluí até mesmo as diferenças mais sutis, como mudanças no modelo da calça, tom da camisa e sapatos.
Na legenda, botei sempre o episódio com a primeira aparição do figurino em questão.
as duas horas mais bem gastas de minha vida

Qual sua versão preferida?

Imagem
Editado pela última vez por Paz em 17 Mai 2024, 03:16, em um total de 2 vezes.
Esses usuários curtiram o post de Paz (total: 9):
SardseTheGamercrafterBRMeltDownLuciano JuniorChaparrón BonaparteSoldadomatheus153854FbdooitoSargento Refúgio
יעשה שלום

Sardse
Membro
Membro
Programa CH: Chapolin
Time de Futebol: O Que Tá Ganhando
Curtiu: 315 vezes
Curtiram: 168 vezes

Mensagem por Sardse » 13 Mai 2024, 10:40

Parabéns pelo esforço de compilar todos os figurinos do Seu Madruga, isso deve ter sido um grande esforço

Minha escolha seria o Seu Madruga de camisa azul do "Falta de água"
Esses usuários curtiram o post de Sardse (total: 1):
Paz
"Perdido Vemos, Aonde, Não Sabemos" versão com o kiko

Paz
Moderador
Moderador

Mensagem por Paz » 13 Mai 2024, 14:44

Eu sou fã do visual de "Las Mulheres y Don Ramón", que perdurou por alguns eps em 1975.
A camisa bem preta + o all star preto dão um charme legal, ao mesmo tempo que mantém a simplicidade.

Também gosto da camisa verde que aparece esporadicamente em 75.
Editado pela última vez por Paz em 13 Mai 2024, 14:51, em um total de 1 vez.
יעשה שלום

Sai-de-Trás
Membro
Membro
Time de Futebol: Nenhum
Curtiu: 147 vezes
Curtiram: 978 vezes

Mensagem por Sai-de-Trás » 13 Mai 2024, 14:50

Do Ioiô (1974).
Imagem
Realizações no meio CH:
Achei o trecho de "O louco que escapou do manicômio" (1971).

Paz
Moderador
Moderador

Mensagem por Paz » 13 Mai 2024, 15:36

Atualizei agora a imagem, incluindo os figurinos do Desjejum (1976) e Churros (1978).

Será que ainda falta algum?
יעשה שלום

Polegar
Membro
Membro
Curtiu: 7 vezes
Curtiram: 1396 vezes

Mensagem por Polegar » 13 Mai 2024, 15:57

Se contar um chapéu em cima do outro faltam as versões do roupa velha :lol:

Paz
Moderador
Moderador

Mensagem por Paz » 13 Mai 2024, 23:29

Polegar escreveu:
13 Mai 2024, 15:57
Se contar um chapéu em cima do outro faltam as versões do roupa velha :lol:
é melhor não considerar esses acessórios pra lista não ficar imensa :mellow:
יעשה שלום

Polegar
Membro
Membro

Mensagem por Polegar » 13 Mai 2024, 23:52

Assim, várias imagens do Madruga aí são acessórios...

Paz
Moderador
Moderador

Mensagem por Paz » 14 Mai 2024, 00:14

eu disse ESSES acessórios (me referindo a chapéus sobrepostos), não acessórios em geral
יעשה שלום

anthonyparkin
Membro
Membro
Programa CH: Chaves
Curtiu: 0
Curtiram: 0

Mensagem por anthonyparkin » 14 Mai 2024, 03:37

How To Balance Consumer Trends And Timeless Writing In POD

As a leader in the personalized on-demand (POD) industry, Sandra Richter understands the valuable balance between staying relevant to current consumers and crafting content with lasting appeal. With over five years of experience writing diverse POD products, she has honed her approach to blending trendy and timeless elements strategically.

Sandra began her career in content after earning degrees focused on cultural studies from the University of Northern Kentucky and New York University. She has cultivated expertise across genres like family, religion, music, and sports. Through memberships with organizations like Cultural Vistas and The Writer's Center, she also advocates for social justice causes in her writing.

Identifying Consumer Trends In POD

Sandra takes a multifaceted approach to identifying themes that will resonate with contemporary POD consumers. She researches sales trends across retailers and social conversations online to pinpoint seasonal or momentary movements. This allowed her to recognize the uptick in eco-friendly merchandise and incorporate sustainability seamlessly.

To ensure her content stays aligned with cultural shifts, she also monitors discussions on values like diversity and inclusion. She adapts by acknowledging identities traditionally excluded from mainstream media. For example, she incorporated more terms representing various family structures and abilities. This enhances the appeal and accessibility of the products she describes.

Imagem

Understanding customer trends is very important!

Keeping a finger on the pulse of current events through social media is also key. The expert leverages viral internet trends, celebrity happenings, and meme culture within her writing where appropriate for the client's brand. Referencing universally understood pop culture touches helps consumers feel their interests are represented.

By tapping into the visual language of network platforms, she further boosts products' relatability. Infusing design concepts and rhetoric aligned with online communities familiarizes descriptions for younger buyers. Her nuanced approach to trends helps POD businesses continually adapt while retaining dedicated customer bases.

The Importance Of Timeless Writing

Unleashing Creativity in POD Content Writing - Sandra Richter
believes that timeless content transcends temporary trends to remain engaging for years. She crafts descriptions conveying universal human emotions rather than surface-level cultural references that date quickly. When defining timelessness, she aims to highlight bonding experiences and moral qualities like compassion that have spoken to audiences for decades.

By addressing innate experiences woven through the fabric of society, she imbues her writing with universal appeal resonant across wide demographics. She often incorporates fundamental human themes like family, love, empathy, courage in adversity, and gratitude for life's simple gifts. Describing how products express these seminal aspects of the human condition gives content enduring impact.

Ensuring brand identity remains cohesive is also crucial as styles change. Sandra upholds each company’s core mission and values even when incorporating momentary details. Whether focusing on education, resilience, or social change, she grounds descriptions on what intrinsically matters to an organization rather than surface-level aesthetic preferences. Consistent emphasis on what brands stand for provides an anchor, keeping content engaging for loyal longtime supporters.

Through this targeted approach, she creates product stories that touch hearts for years on end. Her writing resonates with audiences today while retaining vibrancy for future generations by speaking to shared hopes transcending momentary cultural tides.

Imagem

The content connects with a broad, diverse audience.

Balancing Trends And Timelessness In Content

To blend trends with enduring impact, her rigorous research identifies movements authentically expressing brand identities rather than superficial fads. She thoroughly vets candidates for their resonance with companies' core missions before selective incorporation. This approach ensures trends supplement, not supplant, central narratives.

Structuring stories through proven frameworks also gives trends appropriate context. She employs archetypes like the hero's journey or universal plot points such as transformation to entwine momentary details within immortal story arcs. Whether current or archaic, audiences intuitively connect with these forms. Consequently, trendy surface elements evolve without undermining content's long-term relevance.

Through deft layering of timely surface elements over abiding thematic backbones, her writing bridges now and later. She supplements central messaging emphasizing shared humanity with sprinkled contemporary buzzwords or imagery. These fleeting aspects freshen stories without altering their capacity to touch all generations. Her balance of immediacy and staying power keeps descriptions equally engaging for today's consumers and their descendants.

However, keeping pace with trending culture demands agility in navigating variable life cycles. Her deft hand avoids directly following short-lived movements prone to dating quickly. Instead, she tactically extrapolates inspirations from their essence for broader conceptual integration. This shields content from obsolescence even should cite trends themselves fall out of favor.

Nevertheless, balancing several clients' unique voices amid shared challenges requires dexterity. She internalizes each company's personality while thoughtfully blending universal appeal. Sensitivity to brands' individualized missions, histories, and audiences ensures cultural fluency without compromising singular identities. This maintenance of distinct characterization also cultivates loyalty through consistency.

Tips For Striking The Right Balance

When advising fellow content creators of LionKingShirt, she emphasizes the importance of focusing descriptions around a brand's foundational principles rather than fleeting aesthetics. She recommends unpacking what most intrinsically drives a company to identify anchoring themes like community, justice, or heritage that transcend surface-level cultural preferences. Grounding content in such abiding values ensures relevance to dedicated customers for years.

Sandra also stresses avoiding over-dependence on current trends that risks content rapidly becoming stale. Trends should augment rather than replace what gives narratives permanence—their emotional resonance and illustration of shared human qualities. Merely listing trending terms remains only salient until cycles shift again. Instead, trends supplement portravals of courage, spirituality or compassion that impact all eras.

Revisiting existing content provides an opportunity to refresh relevancy through strategic updates rather than total rewrites. Segmenting trendy surface elements from the heart of descriptions makes light edits maintain longevity. She advises periodically modernizing examples or adjusting terminology to welcome new readers, yet keeping fundamental narratives identical reassures established fans as well. This balanced revision approach keeps content current without sacrificing residual appeal.

By centering content on what gives brands sustaining purpose and tapping trends sparingly, POD creators can craft stories that engage audiences for years to come. Her guidance provides a foundation for striking this careful balance.

Conclusion

In conclusion, Sandra continues sharpening her approach after years blending timely POD storytelling with foundational appeal. Her success stems from nuanced yet strategic content keeping descriptions engaging for both today's consumers and generations to come. By balancing POP cultural relevance with timeless resonance, the expert ensures each client's POD products connect and endure. Her guidance inspires fellow content creators to thoughtfully craft longevity alongside immediacy.
Editado pela última vez por anthonyparkin em 13 Nov 2024, 05:46, em um total de 1 vez.

Burrro Estropiado
Membro
Membro
Curtiu: 761 vezes
Curtiram: 372 vezes

Mensagem por Burrro Estropiado » 14 Mai 2024, 15:09

Parabéns pela pesquisa, @BOLAÑOS ERA MAÇOM !

Eu acho que não há nada mais "Seu Madruga" do que a camiseta preta manchada de tinta amarela, de 1976. (La nueva profesión parte 1)
Esses usuários curtiram o post de Burrro Estropiado (total: 1):
Paz
Desde 1993 acompanhando CH pela tv e desde 2001 o Meio CH pela internet.

Jacinto
Colaborador
Colaborador
Programa CH: Chaves
Time de Futebol: Sport
Curtiu: 8961 vezes
Curtiram: 4934 vezes

Mensagem por Jacinto » 16 Mai 2024, 23:53

O melhor é com a camisa lendária "Azul Celeste" que ele usou em 1974.

matheus153854
Membro
Membro
Curtiu: 468 vezes
Curtiram: 865 vezes

Mensagem por matheus153854 » 17 Mai 2024, 02:49

Muito legal, mas faltou aquele figurino que ele usa no 1º bloco do Muito Azar na Sorte Grande (1974).

Paz
Moderador
Moderador

Mensagem por Paz » 17 Mai 2024, 03:16

matheus153854 escreveu:
17 Mai 2024, 02:49
Muito legal, mas faltou aquele figurino que ele usa no 1º bloco do Muito Azar na Sorte Grande (1974).
Boa! Acabei de acrescentar.
E, aproveitando, também acrescentei o visual do Velho do Saco de 78 com os chapéus empilhados. Acho que se fosse só o saco não faria sentido, mas como esse tem os chapéus, até dá pra considerar como um figurino a parte.
יעשה שלום

Polegar
Membro
Membro

Mensagem por Polegar » 17 Mai 2024, 12:54

No Natal, Noite de Paz tá incompleto. Falta o cachecol.

E se não me engano tem um episódio na escolinha que o Madruga usa chapéu com orelhas de burro. Pra quem admitiu chapéu de jornal...

Responder